Mitt på havet

Sitter i båten, musik i öronen, är själv och har tid att fundera.

Mitt på havet är jag inte, en bit från bryggan bara. Daniel och hans pappa ska lägga i en bojsten och båten var i vägen. Så nu sitter jag här i solen och hör hur det guppar under båten och jag har bra musik i öronen!

Man kan väl säga att jag har börjat märka av ett temperament jag inte känner igen. Jag smäller av direkt utan att fundera! Kanske är det ett tecken på sömnbrist, blandat med graviditeten!

Några timmar kvar, sen helg

Den här veckan har gått galet fort, efter denna dag är det bra 10 arbetsdagar kvar sen är det semester!
Ikväll ska jag hem till Beatrice som fyller år snart. Där är det tjejmingel som väntar, det ska bli mysigt och trevligt!
Imorgon så ska vi hem till B&B för att fira Elvin som också snart fyller år! Det är kalastajm som väntar! :)
På söndag så ska vi iväg på en "hemlig grej" som jag berättar mer om på måndag, det ska iallafall bli spännande!

Nu hoppas jag bara att denna dag flyger iväg och att jag snart kan få sitta på tåget hem!

En och en halv vecka ungefär

Åt lunch med Sebastian, Max och Malin, förra veckan!

Jag, Daniel och Malin åkte ut till landet, dagen innan midsommar.

Malin gjorde en kottkrans åt Daniel, med 7 olika sorters blommor i.

Det blev en god och härlig sommarmiddag!

Sedan en riktigt god frukost på självaste midsommarafton!

Glad midsommar önskar vi tre!

Jag och Malin satt och myste!

Jag, med midsommarkransen!

Daniel och hans pappa jobbade med båten

Efter en heldag med båten så bjöd jag och Daniel på grillat.

Vi var även och fiskade med Jonas!

Och Daniel fick sin första Gädda!

Det här är väl en lite lättare sammanfattning om vad jag har gjort i bilder!

Regn och rusk

Halva veckan, jag måste se det så..! Jag är så himla trött nu på morgnarna, varken jag eller Daniel kommer knappt iväg till jobbet! Men som varje morgon så hinner man ändå med det tåget som var planerat!

Idag ska jag träffa Mikkis efter jobbet, vi ska gå och kolla på en tapet och sen måste jag utföra två ärenden till som jag inte kan skriva om här, inte än iallafall ;)

Tänkte att jag slänger upp en bildbomb från förra veckan lite senare idag!

Hmm.. Vad kan jag mer berätta? Bebis växer som han ska och sparkar förfullt!

När är det rimligt att börja nedräkningen? Själv har jag redan börjat i smyg men hur jag än vrider och vänder på det så är det ganska lång tid kvar. Måste fokusera på något annat så jag inte tänker på det HELA tiden!

Längtar efter dig bebis!

Vecka 29

"

"...på förlossningen..."

Båt

I helgen så åkte vi och hämtade Mammas båt för att ha den i kungsängen.
Daniel och hans pappa är så roliga, dom satte igång direkt med att putsa upp den lite innan vi ska sjösätta den. Förhoppningsvis så får vi den i vatten nästa helg, efter midsommar.

Det ska faktiskt bli kul att ha tillgång till en båt så nära, åka ut och bara vara någon annanstans än hemma! Hoppas på fint väder nu så vi får mycket användning för den.

Daniel införskaffade två flytvästar, vi har även en wakeboard och då måste flytvästen vara på!

17 Juni

Tänk vad fort det går, nästan lite läskigt! Snart är Juni slut och då är det snart semester, Jippie!

Jag har inte gjort så mycket i helgen. Har haft två mysiga kvällar hemma hos Bea och Bobbie. Hemmagjorda hamburgare och mycket skratt. The Call med Bea på lördagen, en skål popcorn och dom sista godisarna i skåpet!

Frida och Marcus kom på söndagen och tog en kaffe, snackade lite skit och vi fick supersöta kläder till bebis! <3

Vi fick hämta hem vagnen, lycka! <3

Mumsigt!

Bakade efterrätt

Vecka 28

Utflykt

Nu åker vi och hämtar båten!

Obeskrivligt mycket kärlek!

Lika som bär!

Hej hej kompis!

Vapiano till lunch och tacos till middag

Man skulle nästan kunna tro att det var helg igår!

Daniel jobbade utomhus igår, syns det?

Mums!

Fick även med mig blommor hem igår!

On My way to Work

Har varit hos sjukgymnasten nu. Det var väl ungefär som jag trodde, hon kollade lite på min rygg och sen så gav hon mig massa övningar som jag ska göra hemma/gymmet.

Frågade vad man ska göra dom gånger det gör så där ont så jag knappt kan stå.. "Ja, det beror lite på".

Men men det finns väl inte så mycket man kan göra, hoppas det inte händer för ofta bara!

Halva veckan

Det är verkligen jättefint väder idag, önskar att man inte alls behövde sitta inne utan kunde vara ute i friska luften och få lite färg. Tydligen ska det regna i helgen så måste hitta på något att göra så man inte tinar bort.

Imorgon ska jag till sjukgymnasten kl 8. Jag har nämligen ont i ryggen, så vi får se vad dom säger.

Nedräkning har börjat

till semestern!

Vecka 29-31 är vi lediga, det ska bli så himla skönt! Vecka 29 kommer spenderas i Falserbo och Ullared med Bea och familj. När vi åker och hur länge vi blir borta vet vi inte än men det är det som är det härliga med semester, det finns inga måsten!
Sen har vi två veckor som är helt oplanerade, det blir nog några båtturer, fixa lite i barnrummet och bara njuta!

Till det tidigare inlägget

Bra tisdag!

Efter en intensiv men bra dag på jobbet så tog jag en mysig fika med Mellis! Vi höll oss på Östermalm vilket var skönt för jag hade nog inte orkat gå mycket längre, haha :P

Nu sitter jag på tåget hem. Ikväll blir det köttbullar till middag och efterlyst special på tv! Hade även tänkt gå ner till B&B en stund efter maten!

Idag fick jag även en härlig kommentar från en av ägarna på jobbet: Du har ju inte blivit tjock alls, du har ju bara en enorm mage!
Haha tack tack!

Tänkte slänga in lite bilder från helgen!

Fick en stor wrap på jobbet! Mums!

Kunde inte låta bli, fick med mig några boodies hem <3

Jag delar med dig bror <3

Min kära vän Z, med min nya väska!

Fina tjejor :)

Åt lite efterrätt!

Köpte även en glass i helgen på Stikki Nikki!

Snygga killar på GC

Åt även rabarberpaj!

Insåg nu när jag har lagt upp alla mina bilder hur mycket godgrejer jag har ätit under långhelgen, ooops!!

Mindre än 100 dagar kvar

Tiden går verkligen fort! Lilla vännen, som vi längtar!

Men än så är det ett tag kvar så har massa saker innan att se fram emot!
Längtar tills jag och Bea ska till Ullared i sommar!! Äntligen så blir det av, haha det kommer bli en upplevelse i sig!
Det ska även bli så mysigt att vara i Skåne allihopa! <3 semestern, vi längtar till dig med!! Haha

Vecka 27

Helt galet, idag är det "Fredag"

Hur skönt är inte det? Jag har sett framemot den här ledigheten väldigt mycket! Jag hoppas verkligen vi kan få så bra väder som det var i söndags!

Men innan jag får ta ledigt så återstår en dags arbete. Det går nog ganska snabbt! Det finns en del att göra så det är skönt!

Barnmorskan igår

Det gick jättebra igår, hjärtslagen var riktigt häftigt att få höra! Tänk er en trumorkester, haha så låter det ungefär! Vi spelade även in hans hjärtslag, men man kan ju inte ladda upp filmer här utan youtube (och där vill jag inte lägga upp det).

Han är 24 cm lång och allt annat såg bra ut. Jag har gått upp 8 kg sedan i februari, ångest. Det är en bra vikt sa barnmorskan, eller hon använde sig av ordet perfekt. Men jag har aldrig vägt så här mycket så det är lite ångest, inte så perfekt i mina öron haha..!

Nästa tid är den 1/7 kl 15.00. Då ska jag få träffa en annan barnmorska, eftersom Berit (min barnmorska heter så) har semester!
När vi bokade in det så kändes det så himla långt bort, 4 veckor innan man får mäta och höra igen. Men efter man har tänkt på det lite så inser jag hur snabbt tiden går och att 4 veckor inte alls är lång tid!

Tänk snart är vi föräldrar <3

Vecka 26

......gravid. Blodcirkulationen tar hand om den ökade mängd vätska som finns i kroppen vilket gör att ditt hjärta och dina njurar jobbar extra hårt. Det är dags att boka in dig/er på mördavårdscentralens föräldrautbildning om ni inte redan har gjort det.

Barnmorskan 16.00

OBS, skrev inlägget igår men det laddades inte upp förens nu!

Nu är jag påväg till Kungsängen för att besöka barnmorskan. Idag ska vi få höra hjärtslagen! Den ska bli så himla mysigt! Sen måste vi handla för vi ska grilla med Bea och Bob och Elvin såklart!

Helgen har varit bra, lite för intensiv bara!
I fredags fyllde min kusin år, så det blev middag i Nacka! Innan det så gick jag och mamma för att fira att hon hade klarat sin tenta med ett glas champagne! (Alkoholfritt för mig!)
Det var mycket trevligt och god mat!

På Lördagen så kom bästa Alexandra och hängde! Det blev bak och lunch och massa mys! <3
Sen var det bara att snygga till sig, för det var äntligen dags för magic dinner med Frida och Marcus! God mat och helt sjuka trolleritrick!!
Tack Rolle för den roliga julklappen!

Igår så blev det en lugn morgon, pappa kom och hälsade på, men det blev bara en kaffe för sen skulle vi iväg på lunch hemma hos Daniels mormor! Anton, Karolina och Berit följde också med! En engång fick vi Supergod mat och efterrätt. Vi fick även med oss skötbordet hem som mormor Erika hade köpt!
Påvägen hem stannade vi hos Jossan och Jonas för att kolla på altanbygget, det blev väldigt fint. Sen gick vi över till b&b för att kolla på deras bygge! Där blev det också jättefint! Vi slog oss ner en stund men sen höll jag på att avlida av värmeslag så vi åkte hem.

Vi somnade i två timmar i soffan vilket ledde till att vi inte kunde sova sen!